BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

hétfő, június 09, 2008

Ma elkezdodott a gyakorlatom. (Bocsanat, hogy visszaterek az ekezetek nelkuli irashoz, de kb. haromszor tovabb tart kipotyogni a mondanivalomat azokkal a gyonyoru ekezetekkel, egyreszt, mert el van szokva toluk a kezem, masreszt, merthogy ezen a billentyuzeten nem latszik, h melyik gomb melyik magyar betunek felel meg. Az y-rol es z-rol mar ne is beszeljunk. [A zoknikat mar meg se merem nezni!!! - csaladi vicc]) Szoval. A St. Vincent Catholic Charities nevu non-profit szervezetnel fogok dolgozni 135 ora erejeig a nyaron. Ha erdekel, klikkelj a weboldalon a "Services" szocskara, azalatt a "Fostering Housing Stability"-re, azalatt pedig a "Refugee Resettlement"-re, ugyanis en ezen a reszlegen fogok segiteni. A resettlement az valami olyasmit jelent, hogy attelepites, tehat a Lansing-be erkezo menekulteknek segitenek a letelepedesben. Pontosan meg nem tudom, hogy mit fogok csinalni, de azt tudom, hogy a menekulteknek itt tanitanak angolt, alapveto dolgokat ahhoz, hogy egyszeru munkakat el tudjanak vegezni, segitenek nekik olcso lakast talalni, meg munkat, es megszerezni es kitolteni a letelepedeshez szukseges papirokat. A felettesem egy Hoang nevu vietnami pasas lesz - jo fejnek tunik es rugalmasnak, csak kicsit nehezen ertem, amit mond.

Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi menekultet fogadnak itt Lansing-ben es kornyeken, foleg, hogy ennyire a beka feneke alatt van a gazdasag. Tavaly majdnem 500 menekult erkezett, foleg Kubabol, Irakbol, Myanmarbol, es kulonbozo afrikai orszagokbol. Ha sikerul kideritenem, hogy valaki Kubabol mert pont Lansing-be szeretne koltozni, majd szolok. Lehet, hogy kivancsiak a hora, es ugy gondoljak, hogy ha mar lud, legyen kover.
Nagy ez a szervezet egyebkent, majdnem 200 dolgozoja van, es legalabb ennyi onkentes is dolgozik itt folyamatosan. Orommel lattam, hogy rengeteg kulonbozo nemzet kepvizelteti magat a dolgozok kozott - azsiaitol kezdve afrikain at del-amerikai mosolygos nokig mindenkivel talalkoztam. Hat, sem a magyar, sem a nemet tudasommal nem fogok itt sokra menni, de az angol hatarozottan pozitiv:)

Es ha nem lesznek olyan hatalmas viharok, mint tegnap, meg tegnapelott, akkor biciklivel fogok bejarni, hetente negyszer, 20 orara. Igen, rendesen tornado-keszultsegben volt a kornyek az utobbi 2 este, es ahogy ma vezettem Lansing utcain, es neztem a hazak udvarat (ahova tokeletesen belatni, mert kerites sehol nincs), huledezve allapitottam meg, hogy szinte minden kert tele volt hatalmas torott agakkal. A 3 hazzal arebb lako csaladnal egy akkora lombkorona-darab esett a kocsira, hogy teljesen betorte a szelvedot. Eleg felelmetes viharok voltak. Szombat este baseball-meccsen voltunk, amit 9 korul felfuggesztettek az eso miatt (pedig en a meccs utani tuzijatek miatt mentem!!!), es hazafele a kocsiban akkora vihar kapott el minket, amekkorat meg eletemben nem lattam! Semmit nem lehetett latni az ablakokon keresztul, omlott a viz az egbol, mintha dezsabol ontottek volna, es szinte szuntelenul villamlott es dorgott. Aznap ejjel alig aludtam, mert a dorges olyan kozeli es felelmetes volt, hogy felalomban szakadatlanul attol feltem, hogy belenkcsap a villam. Fejben rovid listat keszitettem hajnali 4 korul, hogy miket kapnek fol milyen sorrendben a lakasbol, ha a tuz miatt menekulni kene. Hogy kicsit tovabb ecseteljem a kozhangulatot, a penztarosno ma reggel a boltban megkerdezte tolem, hogy en azok koze a szerencsesek koze tartozom-e, akiknel van aram, es a St. Vincent-nel a dolgozok fele hianyzott, mert azon voltak, hogy eltakaritsak a romokat a hazuk korul.